Thursday, March 8, 2012

Aku , dia , azam dan cinta

Assalammualaikum . Kenapa tiba tiba hari ini aku sangat sangat excited nak update blog.Try tengok last post aku tu bila.hewhew.Memanglah aku malas nak update , tapi aku rajin bende bende lain.Haaaa , cepat-cepat masuk meminang aku..(muntah) =D

HAVE YOU HAD YOUR SHAKE TODAY???

Nervous pulak nak tulis post ni. First of all , Alhamdulillah sangat sangat .Tidak terkira nikmat yang Allah kurniakan .Walaupun aku jauh dari landasan , tapi Dia tetap sentiasa ada dengan aku.Dalam jaga dan tidur , dalam sedar atan tidak , segala galanya. =') Allah itu cukup buatku.Tatkala aku jauh mengelamun , aku disedarkan.Tatkala aku sombong dan riak , aku dikejutkan dari bayangan.Tatkala aku sedih , aku ditunjukkan cahaya.Tatkala aku keseorang , dihadirkan "seorang"..Allahuakbar.Alhamdulillah.
(Tempek sikit muke aku.hewhew.Sila jangan menyampah ye =p)


Dah nak masuk tengah tahun baru lah aku tergedik gedik nak post ape azam tahun baru aku.Ape resolution aku as a slave , muslim , daughter , student and Herbalife DISTRIBUTOR. Setiap tahun , tak kisahlah tahun islam ataupun tahun ape ape je , tapi kite mesti nak jadi lebih baik kan. Same goes to me. Sebelum ni aku tak pernah ada azam tahun baru , aku tak pernah ada wishlist aku untuk setiap tahun , aku biarkan diri aku tua dengan azam azam yang kosong , yang mane setiap tahun tu bile sampai hujung tahun je mesti aku talk to myself depan cermin , perasan sorang sorang ;

" Takpe , tahun depan lah buat.postpone postpone ."

Waktu ni, aku sikit pun tak malu dengan Allah , aku sikit pun tak malu dengan diri aku sendiri.Ape je yang kite tulis , kite nak , kita aim , bagi aku , it is like you promised to yourself and you broke it.Maluuuuuu. Liist bagai nak rak sampai tak cukup kertas , tapi satu habuk pun tak dapat. Tapiii , Alhamdulillah.

Allah sedarkan aku , Allah sedarkan aku:

Dari boros jadi tak boros.
Dari yang tak pernah nak fikir perasaan orang , aku fikir.
Dari keje mintak duit dekat ayah , jadi malu nak mintak duit ( ni kalau ayah bace mesti die suke)
Dari seorang yang ego , aku jadi mudah sangat nk lembut
Dari seorang yang banyak kelemahan , aku jadi kuat untuk improve satu persatu.
Dari seorang yang hanya hidup 'ikutflow' , aku berubah to someone yang ade ape aku nak dlm hidup

Tanpa Alah siapalah aku.Tanpa Allah , siapalah aku.Tanpa Allah , lemahlah aku.Tanpa Allah , aku tidak kenal erti hidup.Tanpa Allah , aku masih lagi buta dalam kesamaran.Tanpa Allah , gelaplah dunia aku.Allah Allahurabbi.Manisnya cintaMU..

Dah bulan March , aku baru terkial kial.Tapi aku ingat Aunty Kamilah cakap , bila kita ada dream , azam kita , tunjuk and bagitawu kat orang.Once you do that , you are doing a promise with others , by hook or by crook , you must DO it ! ;')

1. Muslim

Sebagai muslim , sebagai hamba Allah , aku nak improve ! Aku nak dekat dan dekat lagi hubungan aku denganNya.Tanpa ALLAH , aku bukan siapa-siapa di atas muka bumi ini.Nak UPGRADE myself to be better and much better muslimah. =') Kalau dulu jarang jarang bangun malam , tahun ni , nak perbanyakkan amalan amalan sunat.Ayah aku sangat sweet , kalau die Qiam , mesti die akan call aku kejut aku untuk same same menikmati keindahan malam dan keindahan 'communication' tengah2 malam..Seronok sangat.Hati tenang sangat waktu ni..Aku pernah dengar dalam ceramah " Tangisan di tengah malam terutama waktu sujud adalah sangat sangat berharga".Allahuakbar, permudahkan aku untuk meneruskan istiqamah ini.Bukan senang nak terus istiqamah.Tapi kita kene kuat.*Note to myself.



2.Umrah



Aku tak pernah pernah bermimpi yang I am going this way.Aku hanya harap parents aku suap mulut aku je.Aku hanya tunggu ayah ibu "belanja" aku , baru aku pegi.HAHA.ceh , memang aku anak yang takes advantage =p Tapi Alhamdulillah , dalam Herbalife , aku diajar untuk bermimpi , dan berusaha untuk menggapai bintang ! Bulan Februari yang lepas , aku decide aku nak ke Umrah pada cuti sem , bila aku decide , aku kerja dengan lebih kuat. Alhamdulillah , dah daftar .Doakan urusan aku dipermudahkan..Aku ni bila aku cakap nak satu bende , aku memang NAK! Aku memang redah ! Because Allah is with me.. Ni Impian aku yang kedua terbesar dalam hidup aku . Bulan february lepas , aku cakap dengan diri aku sendiri , aku nak pegi Umrah , dengan duit aku sendiri . Nak pegi dengan parents , tapi disebabkan ade hal2 yang tak dapat dielakkan , ibu and ayah tak boleh pegi..Aku tak tahu kenapa aku kuat , aku kuat walaupun aku kene pegi sorang-sorang.Ayat ayah yang buat aku tak lupa sampai sekarang ;

" Kamu pergi la dulu , doakan ibu dan ayah dapat jejakkan kaki kesana"

Ayat ni buat aku inspired sangat sangat ! Sungguh , hidup aku untuk YA Rabbi , untuk ibu dan ayah.Kalau ditanya adakah aku sudah berpunya , and YES. Aku dah berpunya..Tapi cinta aku untuk si dia belum sampai masanya. Hati aku masih milik Allah , ibu dan ayah =')

InsyaAllah =)


3. HERBALIFE ( WORLD TEAM ACTIVE WORLD TEAM)



Haha , impian yang ni , kene orang orang herbalife je yang faham.Tapi both pin sangat sangat sangat bermakna dan penting untuk aku.Doakan aku , this is mont is my last cut for World Team =') . I can see my future day afterwards in Herbalife.InsyaAllah.Bukan aku taksub dengan Herbalife , cuma aku berusahak keras di Herbalife..Aku takkan buat kalau ianya bukan dari Allah.Aku takkan buat tanpa petunjuk dari Allah.Aku takkan ikut kalau orang orang di herbalife tidak berjaya.Tetapi mereka dah buktikan.Apa yang aku perlu buat , hanya bertahan bertahan dan bertahan..Apa yang menyentuh perasaan aku , hampir orang yang berjaya di Herbalife ialah ISLAM.They are MUSLIM. And in Herbalife , lagi tinggi income orang tu , lagi banyak die contribute back to Islam..Aku pernah terfikir , tulis status punya lah rancak " FREE PALESTINE " tak pun sedih tengok orang orang susah , tapi ape yang kite buat untuk bantu diorang ? Kalau rancak dimulut tapi tiada usaha untuk kita buat , tiada guna =)


4. Student

hahahahah , kenape lah student ni aku letak yang no 4? Hanya aku dan Allah je yang tahu.Ade jugak yang inbox aku bagi nasihat yang degree tu pentng , jangan asyik leka dengan herbalife sampai lupa study.. Susah kan nak cari student yang study bukan untuk result ? Aku taknak aku jadi student yang hanya naik atas pentas waktu graduation day dengan CGPA yang top tapi di hati aku kosong.Nauzubillah.Moga apa yang aku belajar , aku boleh gunakan untuk masa hadapan walaupun InsyaAllah aku akan jadi FULLTIME HERBALIFE after graduate.InsyaAllah.Ameen.. haaaa , lagi satu , pernah tak korang inspired dengan seseorang ? Di Herbalfe , aape yang aku suka , environment sangat sangat sangat positif ! Semua orang nak berjaya ! And they inspired me a lot especially bila aku stress or down dalam study aku.Alhamdulillah. Doakan aku dipermudahkan dalam segala galanya.Semua itu milik Allah , tapi aku sebagai hamba , mampu berusaha dan berdoa.


5.Kahwin



Sekian sahaja bebelan aku..Doakan aku =)





No comments:

Post a Comment