Saturday, October 1, 2011

Jangan tanya , tapi berfikir.

Assalammualaikum
Bismillah.

Alhamdulillah , satu satu hal dalam menempuh hari hari terlaksana dan tercapai..Betullah , kadang kadang kita perlukan masa bersendirian , kita perlu senyap .. Rasa lebih tenang.. Satu satu permintaan saya ditunaikan , Terima kasih Allah. =)


Saya nak straight a , saya tak dapat. Rupa rupanya Allah tak nak saya lalai

Saya nak further oversea , saya tak dapat. Rupa rupa nya Allah letakkan saya di Universiti Islam Antarabangsa .
Saya fikir kenapa UIA ? Kenapa bukan UKM , bukan UPM , bukan USM?
Rupa rupanya , Allah suruh saya berubah untuk jadi lebih baik.

We are always searching the best way , our journey.


Saya nak scholar JPA , saya tak dapat , rupa rupanya ada lagi 'scholar' yang lebih baik untuk saya. Siap dapat vacation ( training ) dekat luar Malaysia depends on our hardship.

Saya nak further in MEDIC , saya tak dapat , saya dapat BIOMEDIC. Rupa rupanya , Allah tahu kemampuan saya , saya tak boleh bawa.

Saya tanya , kenapa aku amik HERBALIFE ? Dah lah mahal.. Membazir je.Rupa rupanya , Allah menunjukkan aku jalan ikhtiar buat sekeluarga untuk berubah dari kehidupan yang tidak sihat kepada kehidupan yang bertambah sihat. Alhamdulillah.

Perlu ke part time Herbalife ? Kenapa nak bekerja , ayah kan ada ? Kalau mintak mesti ayah bagi. =D . Rupa rupanya Allah nak tunjuk betapa susahnya dunia luar.Betapa peritnya , betapa penatnya untuk menyara keluarga.Betapa penatnya ayah nak sara kami sekeluarga.. DIA ajar aku erti tanggunggjawab..

Ya Allah , banyaknya DIA tunjuk..


Saya nak bercinta..Seronoknya bercinta.. Boleh call , boleh message.Taklah sunyi.Boleh rindu rindu.. Tapi saya tak. Rupa rupa nya Allah ' save the heart' buat seseorang yang benar benar buat saya.. Allah isikan kesunyian ini dengan ada nya family AMAZING...Allah tak nak saya leka.

S
ubhanaAllah , banyaknya Allah tolong saya.Banyaknyaaa.

Tapi , aku buat tak apa yang Allah suruh ??


Ya Allah , lancarkan lah perjalanan kami sekeluarga sebagai khalifah dibumi mu.Rahmatilah kami sebagai hamba mu yang daif dan hina.. Terangilah kami dengan cahaya mu yang tidak kunjung malap. Ya Allah , murahkan rezeki kami sekeluarga , dekatkan kami dengan rezekiMU.. Jauhkan kami dari perasaan sombong dan bongkak .Tetapkan hati kami dan jangan lah dibolak balikkan hati ini.Aminnn.



p/s : As MUSLIM , i want to bring the name of Islam.. How Islam is amazing in BUSINESS since Prophet's time. He is the great business man ! Our Prophet Muhammad..Oh Allah , ease me.If 'they' can do , why dont me.. Islam is the best ! Allah is always with me.


2 comments:

  1. Bangga dengan ang kawan :)
    teruskan perjuangan..ada tak produk untuk gemukkan badan pulak..nak satu. :)

    cekna, aku teringin sangat nak jumpa ang. hmm :(

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah , akan berjumpa nanti. =)

    Herbalife untuk semua.
    gemuk pun boleh . =)

    ReplyDelete