Tuesday, January 8, 2013

2012 is a history .

Bismillah.

Hari ni dah 9 January , tapi aku still nak jugak tengok 2012. Hehe. Eh , lambatnye lah kau post.


Jom tengok papan impian aku sepanjang 2012 .


  January 2012
January 2012 adalah bulan kedua aku bangun dari segala sifat-sifat negative ke positive . Dari tak ikut cakap upline kepada dengar kata.Hehe. And bulan ni adalah bulan kedua aku second cut untuk World Team ( orang Herbalife je tahu ape WT tu , orang yang bukan Herbalife , no problem , ONE FINE day , you will know ) . And Spectacular first was in January. Ape tu Spectacular ? Last year aku pergi sorang-sorang without bring anyone from my team , and SERIOUSLY it is amazing and life changing event ! A must go event if you are serious in this business.

Time ni aku pergi hanya 6000 orang kot if tak silap , tapi tahun ni 2013 , 15 000 Herbalife distributor daripada Malaysia and 2013 adalah tahun ke 7 Herbalife di Malaysia.

Time ni aku qualify Party , and guess what , tema die adalah 70-an , and aku sanggup pergi tempah baju semata-mata nak dress yang macam cinderella . Alhamdulillah , kalau bukan di Herbalife , aku rasa aku tak akan sesekali pergi tempah baju semata-mata untuk party.hehe.


Tak tahu nak cakap apa , tapi korang kena pergi sendiri . Balik dari Spectacular 2012 , aku call Ayah sambil menangis and sampai sekarang aku masih ingat lagi impact Spectacular and I told Ayah at that time ;

" Ayah , Cikna yakin dengan izin Allah , Cikna nak full time Herbalife "

A decision . Most important is , DECISION


February 2012

Bulan February , again , I make a decision to perform my first and first Umrah , telefon ayah and cakap , " Ayah cikna nak pergi Umrah guna duit Herbalife "

Sadly , ayah replied;
 " Ayah tak dak duit , kalau kamu ada duit kamu pergi la"

Allah Allah , segala puji bagi Allah , segalanya dari Mu ya Khaliq . Ape-ape pun mestilah kite kene usaha dulu kan . Jangan pernah menyerah sebelum berjuang , jangan pernah berhenti sebelum berlari. Ingat , Allah lihat usaha .

And Alhamdulillah , I work really hard , settle my third cut for World Team


March 2012

Bulan ni adalah bulan terakhir aku nak fight untuk World Team. Alhamdulillah , Allah mudahkan . Settle last cut WT , and again Alhamdulillah Alhamdulillah and I managed to bank in RM2000 into Tabung Haji account . All from Allah . A decision , a dream leads you ! Time ni aku dah tak ingat apa. Yang aku ingat , aku perlu kerja kerja kerja dan kerja untuk impian aku.

Janji Allah itu pasti . Lakukan , Allah lihat USAHA.
Bila ada keputusan , pasti ada jalan.


April 2012

Alhamdulillah , fully QUALIFIED WORLD TEAM MEMBER ,
again , RM2000 has been deposited into my Tabung Haji account.

Impian aku hanya satu .


Mei 2012

Bila dah qualified World Team , aku still short RM 2000 lagi . Kerja Kerja Kerjaaaaaaa and Alhamdulillah , RM 2000 deposited into my account ! Hehe. Duit nak pergi Umrah Alhamdulillah , cukup ! Aku kumpulkan RM 6000 dalam masa tiga bulan , aku ulang , 3 BULAN SAHAJA dan impian tu aku tulis sebaik sahaja aku pulang dari SPECTACULARRRRRRRRRR !!!!

A LIFE CHANGING EVENT , SPECTACULARRRRRRRR !!!!!

And and and andddd

My first Extravaganzaaaa !
Time ni extravaganza di Singapore and this is my first time aku pergi Singapore and Uya pergi sekali. Kalau korang bace blog uya , siyes sedih sebab time nilah uya buat pasport semata-mata nak pergi Singapore Extravaganza.Kitaorg pergi Singapore tu seminggu lagi before FINAL EXAM , but no excuses ok !
Ni lah Uya , same jugak start HL hanya nak sihat je , falling in love with Herbalife business. And she is my first SUPERVISOR. Banyak sangat cerita aku dengan uya , antaranya ialah tidur dalam kereta di Stesen Minyak Petronas , Bentong. How she works reall hard for her supervisor.

The Crowd. Best sangat !
Team =)


Uya told herself yang die nak pergi ke Extravaganza as fully qualified supervisor , and Alhamdulillah , SHE QUALIFIED ! Doakan uya untuk first cut WT January 2013 , pergi Umrah fully Herbalife Income June 2013 , and Swift August 2013.


June 2012

Alhamdulillah , 21 June 2012 , selamat berlepas ke Tanah suci Mekah Al Mukarramah. All paid by 3 months income from Herbalife.

3 Petang Waktu Jeddah , Alhamdulillah , buat pertama kali , Alhamdulillah dan syukur yang tidak terhingga , kaki ini berpijak di bumi Jeddah.

Guguran air dari mata bagai tidak mahu henti-henti. Ya Allah ,

Di Jabal Rahmah.
Alhamdulillah , gambar ni diambil selepas sembahyang sunat 2 rakaat di Hijr Ismail.

Bukan riak , jauh sekali. Tapi kalau aku hanya insan yang biasa , budak mentah boleh , kenapa tidak yang lain. Ingat , apa-apa pun bermula daripada satu keputusan !


July 2012

2 July , selamat Alhamdulillah kembali daripada tanah suci. Time ni short sem , and aku bukanlah pelajar yang cemerlang , kene repeat paper Biochem. Haha , tapi di hati bulan ni adalah bulan aku full time Herbalife ! Jadinya sanggup ulang alik dari Kuantan Perlis Perlis Kuantan sebab ada kelas.

Bootcamp Pertama . And Alhamdulillah , I bring 2 friends , Mawa dan Syafiq.
Mawa student Ipg Bangi and Syafiq ialah classmate aku. Syafiq start Herbalife hanyalah sebagai consumer yang nak lose beberapa kg je , tapi entah macam mana berminat dengan business. Bawak die ke event , and Alhamdulillah , he is now FULLY QUALIFIED SUPERVISOR !

Pagi tu sampai dari Kuantan , terus shoot pergi Penang Boot Camp.

" Saya nak jadi Supervisor"-Syafiq

Event ialah pengarang jantung hati di Herbalife. Event event event ! Keep yourself in positive environment , near to successfull people !


August 2012

Aku memang takkan lupa bulan ni . Nak tahu kenapa ?
Alhamdulillah. Seronok sangat hari ini.Tq Allah , Tq Herbalife. Boleh jugak tahun ni serikan lagi rumah dengan set sofa baru khas buat ibu ku yang tersayang. Mungkin ada yang cakap " Elleh , sofa jee , tu pun nak heboh " . Tapi bagi aku , bukan senang nak dapat walaupun RM 1. Bila ada usaha yang Allah redha , yang Allah berkati , Alhamdulillah , boleh jugak beli dekat ibu. Seronokkan hati ibu . Aku ingat lagi , time aku gemuk dulu , aku bagi patah kusyen rumah , ibu mengamok gile. HAHA. One again , I LOVE ALLAH & I LOVE HERBALIFE.

 andddd

Alhamdulillah. Satu lagi suprise untuk ibu di hari raya. Hehe. ='D Set sofa baru , set meja makan baruuu. No problem sebab seronok tengok ibu senyum , tu yang paling penting. Tq Allah , Tq Herbalife.Dalam Herbalife , bukan impian atau dreams kita sahaja. Tapi impian orang-orang yang kita sayang tu sangat berharga . Alhamdulillah. I love you IBU

Nak tahu kenapa aku sangat nak sangat sangat prove to ibu ?
Sebab Ibu adalah orang yang reject aku gila gila gila. Hoi kau gila anak degree buat MLM.
Tapi Alhamdulillah , i make an improvement , to prove her that I can do it.
Just do it ! =)


September 2012

Herbalife University Macau. Can you imagine , i am just 21 years old , and now Im going to travel to Macau and Hongkong. Alhamdulillah , menjadi impian aku nak travel di usia yang muda.

Event ni hanya World Team ke atas sahaja. Asia Pacific ! Menangis nangis time training ni =')

HU Macau tu buat di Venetion , tempat yang Boys Over Flower tu. Ok pengsan ! Tak pernah aku terfikir aku akan pergi situ.
Posing pun ala-ala Korea you. hehe. Experience.


HongKong
Lepas habis je training , ktorg amik peluang berjalan-jalan di HongKong

Office aku di Hongkong =P Umur baru 21 , tapi dah ada 88 buah office seluruh dunia. hehe.Only in Herbalife.

October 2012

Birthday Ibu =)
 Macam aku cakap tadi , ibu adalah orang yang memang reject aku gila-gila buat Herbalife. Tapi no problem ! Alhamdulillah , birthday ibu 29 October , and at the age of umur die genap 47 tahun , aku hadiahkan ibu pakej Umrah sebagai birthday present die. Sebab aku tawu , die nak sangat pergi sane. And kalau korang perasan , banyak sangat aku sebut pasal ibu ibu ibu dan ibu , nak tahu kenapa , sebab Herbalife adalah platform untuk aku prove to her yang career aku di Herbalife insyaAllah satu keputusan yang terbaik , dengan izin Allah. Kalau ade parents yang halang korang , no problem , ibu aku adalah REJECTOR YANG TEGAR selama 1 tahun 5 bulan . =)


November 2012
Zero2Herooo Gambanggggggggggg !

First zero to hero aku again aku pergi sorang , Alhamdulillah , second zero to hero , aku pergi bersama team.


Organisation aku mostly semua students ! So ade tak students yang nak earn extra income and have a lifestyle like what we have , come and join us =)


Disember 2012
Perasan tak aku ade tulis kat situ " VACATION BY HERBALIFE"

Alhamdulillah , oon 26 Disember 2012 which is my birthday , aku treat my parents a 3 days 2 night vacation at Comlar Tropicale , fully paid by November Income. Plus minum around 1K duit aku habis , tapi no problem , ibu and ayah happy sangat ! =')

Investing to my parents is my strngest why me in Herbalife.

Alhamdulillah . Today I am officially 21 years old . Ya Allah , protect and love Ibu ayah mak ayah as their love from me since I was small . A great day celebrating my special day with ibu and ayah . Its my day but i give them a free vacation . Hehe . Tq Allah for giving me chances to see their luar biasa smile on 26th Disember :')


Me and Ibu wearing a kimono , Japanese Village.
 2012 juga berakhir dengan termakbulnya impian aku iaitu InsyaAllah , aku ibu ayah dah daftar untuk kami sekeluarga pada June 2013 , InsyaAllah . Ayah tiba-tiba DECIDE nak pergi jugak sebab dalam kereta aku ada lagu Labbaikallah by Opick . Allah penggerak hati Ayah . Alhamdulillah . Ibu pergi InsyaAllah since dapat hadiah birthday , and dengan beraninya aku cakap , aku belanja ayah setengah.haha. No problem , Herbalife mmg suruh kire dreams , and work for that. Alang-alang ibu ayah pergi , aku pun InsyaAllah join sama-sama.hehe. Work hard Fadhlina , Gambatte !!!! Impian untuk bawak ibu dan ayah aku mmg aku doaaa sungguh sungguh time aku g Umrah June yg lepas. Semoga Allah mudahkan . Ameen.

Alhamdulillah , 2012 end , now is 2013.

Have you achieved your dreams in 2012 ? Let us draw together our dreams in 2013 :) With or without You , Herbalife is still growing. All from Allah , Alhamdulillah :)

No comments:

Post a Comment