Saturday, February 9, 2013

For things to change you have to change.

Bismillah.

Assalammualaikum everyone.

Alhamdulillah , just got back from Krabi with my ibu and ayah . Krabi ? Subhanallah , nice view . Thanks Allah for giving me this opportunity. Memang lah Krabi tu banyak mat Salleh tapi kalau in poitive way tengok , ya Allah cantik sangat. Boleh bayangkan tak bukit tu ada rupa bentuk ala-ala ayam ? Chicken Island nama diberi. Allah , sangat cantik. =')

Tq Ayah Ibu sebab cheer me up , inspire me , and thanks for every single second. I love you.

For things to change , you have to change. Specifically , for things to change I have to change.

Sebenarnya , ada kena mengena dengan vacation dan phrase ni.

Sebelum Herbalife , kami sekeluarga memang jarang sangat bercuti. Senang cerita , aku jarang bercuti sekeluarga sebabnye , AYAH. Antara alasan ayah ;

1- " Kamu pi lah dengan kawan-kawan , ayah malas lah"
2- " Ayah sakit lutut , tak larat nak jalan"
3- " Dari pi bercuti baik ayah simpan duit untuk kamu"

T_T

Dan di saat aku umur 20 , aku dah start travel sorang-sorang . Went to Bandung alone . Hoi , punya berani lah aku. Takpe , Allah kan ada , I love travelling . =)

For things to change , you have to change.

Alhamdulillah , untuk menyelesaikan masalah dan alasan 1 2 3 , we have to change. Yes , WE !

Aku sampai sekarang aku tak pernah lupa kawan-kawan yang sentiasa bagi semangat untuk aku turunkan berat. Aku tak pernah berhenti berdoa semoga Allah memudahkan urusan diorang walaupun dorg x bersama dengan aku di Herbalife.

Kalau bukan sebab Syadza and family , and Melati yang teman aku joging every evening , dan kalau bukan sebab Syadza yang introducekan aku pasal Herbalife , mungkin aku masih di tahap yang dulu , seorang budak perempuan dengan ketinggian 159 cm , dan mempunyai masalah berat badan 89.4 kg .

Sebak pulak , sebab Syadza and Melati knows well apa aku rasa . hehe . May Allah ease you guys.

Dan disebabkan aku yang turun berat badan , dan aku nampak Ayah syadza yang lose weight and improve kesihatan , aku pun secara MEMAKSA , memaksa ayah untuk minum shake. HEHE.

Ni lah testimoni ayah sebelum Herbalife , dan selepas Herbalife. =')
Bila ayah lose weight , ayah improve tahap kesihatan dia , dan jadilah seperti dibawah ;

Kami sekeluarga di Krabi , Thailand.

Alhamdulillah , masalah kesihatan dan kewangan bukan lahi satu masalah yang menghalang kami sekeluarga untuk ber"vacation". Hehe. Alhamdulillah , February 2013 di Krabi , kita tunggu July 2013 kami bertiga di mana. InsyaAllah. Very soon. Very near.

Bila saya fikir balik , betullah , For things to change , we have to change.

Tukar sarapan dengan nutrisi yang sihat , earn extra income , and travel around the world. InsyaAllah.


No comments:

Post a Comment