Sunday, September 25, 2011

I choose HERBALIFE AND STUDY AND LOVE

Bismillah.

Do I have to choose ? Mesti macma pelik kenapa tajuk ade jugak I choose..I give a situation , no no , diberikan pilihan sama ada nak jawapan A ke jawapan B ? Eh eh kenapa perlu ada jugak HERBALIFE ? no other choice ?

( a ) HERBALIFE VS STUDY and LOVE
( b ) HERBALIFE AND STUDY AND LOVE



Maybe korang still tak boleh decide sebab I didnt mention the reasons why I stick to B .HAHA.

The reasons are.

1) Aku selalu tengok orang ape2 die buat mesti gune perkataan VS. Tak tahu kenapa.. Macam masuk stadium bola pulak . Sebab ada PERLIS VS KEDAH. =D But in this situation , kenapa perlu letak VS . Boleh tak kalau this 2 things work parallally. Kan seronok ? Setiap orang akan create your own way , your own future.. Tapi aku tak nak aku create my own future without colouring it..To colour it , you have to face too many obstacles , too many challenges , and too many distraction. Itu normal.. Its life.. Jadi bagi aku , bila aku choose untuk buat PART TIME HERBALIFE , aku MEMANG akan face with too many problems.. Nak pergi events , nak close up dengan customer , nak order barang sampai pening , nak plan strategy to be more and more BERKESAN memang akan takes your time.Seriously. Time kau nak STUDY , time to sleep , time to eat , time to hang out , time to talk , time to lepak with friends. HAHA.. Waktu nilah kau rasa DAY Planning tu memang penting. Wakakaka.. Sebelum ni kau tengok je apa apa planner buat tak hairan je . ( aku lah tu ) .

Ayah cakap ;

" Dalam hidup kalau nak berjaya jangan sesekali letak benda ni dulu , benda ni no 2 , benda ni no 3. Letakkan semuanya di tahap sekat , jadi benda itu akan buat kamu lebih berusaha..Allah tetap no 1"

Jadi untuk menjadi seorang yang ;

GOOD MUSLIM and BETTER MUSLIMAH , EXCELLENT STUDENT WITH EXCELLENT POINTER , FREE MONEY from AYAH IBU , and ofcourse FUTURE WORLD TEAM IN 4 MONTHS , what you have to do is INCREASE YOUR HARDWORK !!


But your relation to ALLAH , is the highest rank in yours. Jangan pernah tinggal solat dan jangan pernah sesekali tak MELUAHKAN PERASAAN kepada yang PALING PALING PALING TERCINTA who is Allah.

Bila aku pilih to be in this situation which is HERBALIFE - STUDY - LOVE , yang sememangnya banyak dugaan dan cabaran , aku secara sukarelanya , telah menerima apa yang akan berlaku. Dan dari situ lah , I talk to myself , dont complain yang benda ni susah benda ni malas dan sebagainya.Sebab , AKU YANG PILIH TO BE IN THIS WAY.. Dan aku tahu , Allah and Parents is always there... Jadi kenapa perlu takut .. You believe what you do , and ask Allah for ease you.


2 ) Kedua , bila aku involve dalam dunia bisnes yang memerlukan ketekunan dan kerajinan dan kesabaran ni , i learn a lot. From smallest to biggest.. Kadang kadang benda yang comes spontaneously pun boleh... Seriously dulu aku memang sorang yang yang tak boleh sabar , yang cepat stress. But insyaAllah , not for now . I learn how to overcome it from my customers.

" Fadhlina , kalau makan macam ni , macam ni tak pe ke? "

" Kalau makan kfc boleh ke ? "

Sometimes , the questions come out bagi korang sesetengah macam tak rasional.But not for me.. Bila customers keep messaging , calling you just to ask question , kadang kadang soalan yang senang dan berulang kali tanya , its ok. Nevermind. Just ask !! Customers teach me how to improve my skills... B4 Herbalife , I waste my time for useless matter , pergi bilik kawan sembang2 2 3 jam , pastu balik bilik tidur. Bukak laptop , tengok movie , tengok facebook , tup tup ;

" eh eh , dah malam? "

Haha , lack of time management skill. T_T

Seronok bila boleh tolong orang untuk become more healthy.. I started with Ayah ..Sekarang ayah dah lain , ayah dah jadi someone yang ceria ! Mana taknya , kesihatan semakin improve , and anddddd lost 12 KG in 2 months .. Korang bila lagi ???

If you are serious to lose weight , improve health , do contact me.






3 ) Study ?

Masuk part ni memang seronok . Kalau dulu seriously suka mengantuk dalam kelas tapi sekarang dah tak.. Kalau lah ada ubat yang tak mengantuk memang confirm confirm aku makan!! Rasa energetic and terlebih nutrition dah aku rasa.. Mood in herbalife maybe influencing my study mood. =D Siape cakap buat part time business merosakkan masa belajar ?????? No no , it will be if you dont know how to manage it .. Those who have first impression that students have to STUDY only , is totally wrong .. Satu je prinsip aku pegang bila ada komitmen dalam study dan herbalife which is , how you respect you time .. Bila aku study , aku tak buat benda lain..Aku bagi dua situation ;

Ade je kawan kawan aku study tapi pada masa yang sama tengok movie or laptop depan mata or main handset..
vs

Study just for one hour only , but you are focusing on what you are studying.

Which one is better ?

Kesimpulannya disini , you have to be more focus in whatever you are doing.
Jadi , lebih baik saya
Fokus dalam study dan HERBALIFE.
So , CGPA pun bagus , besides INCOME pun grow grow
InsyaAllah.

Alhamdulillah , and alhamdulillah.

At the early 20 , I managed to have my own homeclub . Teringat lagi dulu .. Mula mula aku start minum Herbalife , I was served at another nutrition club .. Aku just pergi duduk , and diorang akan bancuh kan untuk aku.. Waktu tu macam terfikir , seronoknya ada nutrition club. Then bila upline aku bukak his own nutrition club , aku pegi and keje part time situ. Terdetik lagi ;

" Bila la aku boleh bukak nutrition club sendiri ? "

Aku tak pernah sangka yang akan ada homeclub , and the owner is ME. Alhamdulillah , Allah dengar apa yang terdetik.. Sekarang aku pulak memulakan misi untuk membantu lebih ramai orang untuk mendapatkan kesihatan yang lebih baik , InsyaAllah..

Not to forget , I just received a message from my customer and her respond is ;

" Setakat ni , sakit sakit urat maksu berkurang. Rasa lebih bertenaga "

Alhamdulillah , Oh Allah , Ease me to help others to become more and more healthy. Oh Allah , bless me..

Saya bersedia menjadi personall well coach anda , agar anda mendapatkan kesan yang lebih baik sebagaimana saya dan keluarga ..


P/s : Kadang kadang pemikiran orang lain lain , tapi jika kita yakin , apa yang kita buat adalah betul , just go.. Toleh belakang untuk ambil pengajaran , bukan toleh belakang untuk sama sama berundur.





No comments:

Post a Comment